hari ni jumaat..penghulu segala hari..dan semakin hampir nk ke hujung minggu..dalam hari2 yg sblm ni aku menghadapi byk pahit, manis, ranjau dan musibat yg bleh bg aku satu pengajaran dan ingatan agar aku lebih berhati2..perkara pertama..kereta aku dilanggar dr blakang..eksiden yg x dijangka..nk citer lebih lanjut bleh tau kat blog PHEL..dia dh terangkn smuanya..aku hanya bleh ringkaskn dan rumus ape yg termampu..huhuhu..segala2 nya berlaku dlm keadaan sedar..cuma org yg langgar aku tu mungkin x sedar..sbb dia dlm keadaan mabuk..bukan mabuk cinta..tp mabuk durjana..mabuk menyusahkn org..dh minum air kencing setan pastu kena rasuk setan bawak keta pun ala2 setan..adoi...mmg aku x maafkn ape yg dh belaku..tp tu la..kita x mintak pun..mungkin ader hikmah smua ni blaku..sperti kata EFIZ, aku kena langgar sbb nk ganti part br sbb aku ader langgar tiang masjid itu ari..hehehee..nk ketawa pun ade..statement yg agak lucu..tp mungkin kebetulan..aper pun aku pecaya ngan qada' n qadar Allah s.w.t...

kejadian yg mcm ni pun tlah mengajar aku cemana caranya nk handle emergency situation...aku nyaris tumbuk muka manusia durjana tu..tp aku guna akal yg dikurniakanNYA dan memilih utk tidak menumbuk..dan bersikap tenang..huhuhuh,..syukur..akibatnya aku amik langkah dgn wat satu laporan polis pd mlm itu jugak..gambar2 kt B.Polis tu pun bleh tgk kat blog PHEL..dh setel wat report aku pun pulang..tq to retroclick's member sbb teman aku wat report mlm tu gak..setel pun around 1.50pg..tq verymuch guys..xkn dilupakan jasa2 mu kwn2 ku..

skrng ni kreta aku dh ok..manusia durjana yg langgar aku tu stuju nk anta keter aku tuka trus set br..alhamdulillah..yg penting keta aku dh ok sperti sediakala dh la..langkah strusnya aku nk tarik balik report yg aku dh wat tempoh ari..perlukah aku??..mungkin perlu kerna manusia durjana tu dh setelkn smua hanya dlm tempoh shari..kalu nk tunggu setel insurans pun mau 2 ke 3 minggu..keadaan keter aku plak ms tu pasti huduh!..kekekeke..aper pun dh setel dh smua..bila dh setel..

smlm, aku terkejut plak kerna dpt satu gift dr bunga aku..mmg seronok bila dpt gift dr sumbody yg kita damba..bunga blikn secara diam2..pastu dia surprise aku..mmg terbaik moment tu..kalu mata aku ni bleh jd sbijik camera dslr dh lama aku snap dat moment!..hehehehe..nk tau aper bunga kasik kat aku?hehehe..bleh la tgk kat dlm keta aku..aku letak bebetul kat tengah2 dashboard confessional keter standard myVI aku tu..kekekeke..comel je mcm pemilik keter tu gak...hehehe..so end of story..

esk bemula satu lg episod br kehidupan raja sehari client Retroclick..gmie dan pasangan nye..details akan aku citer lepas majlis ok?sabtu dan juga ahad ni..sabtu nikah, ahad sanding..so might be bz..kekekeke..nk call aku harap msg suda...maybe later..maybe tomorrow

Retroclick Photography - retroclickphotography@gmail.com
MiziHamir - Photographer & Designer
email : mizi_pasillas@yahoo.com
YM : mizi_pasillas


4 comments:

  1. Oxygen-Me

    Alahai.. Tulah.. Oxy pun had a terrible week jugak.. Huhu.. Ubatnya, teh ais! Haha.. As for u, Bro Mizi, bawak bersabar and nasib baik dapat 'ubat' bunga from the special one! Haha.. Last but not least, MINGGU YANG PENUH DURJANA.. Haha.. Moga2, next week dan minggu yang seterusnya will be good.. Amin.. =D

     
  2. Mizi Hamir

    hehee..hope so oxy..our week will be far better than last week!tq for ur concern..nk kena minum teh ais bbyk ni..kekeke..moga dijauhkn lg minggu yg penuh durjana ni nnt..kekekek..

     
  3. zeti

    zt ada baca dlm phel pnye blog.. tkjut gak dpt tau mz eksiden.. sib baik mz x pape.. ehem.. bunga u bg pe ek? ltak la dlm blog.. nk tau gak ni :p ehehe

     
  4. Mizi Hamir

    ehehe..nnt mz upload kat blog..kekekek..tq for reminding..hehehe

     

Post a Comment