hello 2009! bye-bye2 2008!

dh tiba masa utk tuka kalendar baru!yay!welcome 2009..sekali lg dengan harapan tahun yg baru ni bakal aku lalui dgn lebih sempurna dr tahun2 terdahulu..kerna x byk target yg aku dpt sepanjang berlalunye hari2 di sepanjang tahun 2008..malah ada yg tersasar jauh dr percaturan..aku hanya merancang tp Allah s.w.t yg menentukan..ape pun aku bersyukur kerna masih lg ade kudrat dan di anugerahkn kesihatan yg baik spanjang tahun 2008..aku listkn peristiwa2 pahit & manis yg blaku dlm hidup aku spanjang 2008 yg bakal berakhir lusa..bye2 2008!

YANG MANIS
* aku bli laptop pertama bulan januari - reason : nk pakai utk study
* aku bli digital single-lens reflex camera (dslr) bulan march - reason : saja suka2.. tp end up jd alat utk aku carik rezeki sampingan..alhamdulillah syukur..
* dpt sweet birthday gift dr bunga on my 25th birthday!love it!!tq shira!
* kawan2 wat surprise birthday party utk aku..yg pertama kalinye dlm hidup aku..tq peepz!!
* dpt birthday wish n a birthday song yg dinyanyikan ramai2 oleh family aku sebaik sahaja aku bgn dr tdo!
* skali lg aku dpt a gift dr bunga sbulan sblm raya!hp sonyericsson model W890i!love it so
much!!yay!!
* dpt 1st job sbg tukang tangkap gambar org kawin bersama2 phel dan ditemani oleh bylon
on August
* Retroclick Photography dengan secara rasminyer bertapak selepas bulan Oct dgn dianggotai
oleh aku sendiri, phel, & efiz bergerak bersama2 langkah demi langkah menempuh cabaran
mendatang..
* Herrey (classmate aku kat teknik klang) mendirikn umah tangga bersama isteri tersayang
(nani) pd August 08.
* Kerajaan isytihar bonus sbulan..hehehe..tp x dpt nk pakai sgt sbb kena spent byr insuran
keter adois!
* Last but not least..pertama kali aku pi picnic n celeb birthday bunga yg ke-23 thn kat
putrajaya on 16th Nov 08..sweet memories..sigh..



YANG PAHIT
* keter aku dilanggar sbuah keter..keter yg dibwk oleh pemabuk jahanam telah
menghentam keter myvi standard aku dr blakang..terjd pd bulan 11 ari tu..
* pemergian pak tam elly ke rahmatullah..smoga roh beliau dicucuri rahmat dan berada
dikalangan org2 beriman.
* dpt result yg kurang memberangsangkn semester lepas..huhuhu..kurang bijak aku nie..
* hampir2 berpisah dgn bunga kerna kebodohan aku sendiri..tp kini hubungan kami makin
erat..dan aku berubah menjadi manusia yg lebih baik..alhamdulillah
* aku gagal capai target dan penuhi harapan bunga.sory shira!!

sekian senarai pahit manis aku spanjang 2008 nie..doa2kn agar hidup aku tahun depan yg bakal menyusul dpt aku harungi dgn lebih baik dan sempurna.

MiziHamir - Photographer & Designer
email : mizi_pasillas@yahoo.com
YM : mizi_pasillas
Retroclick Photography - retroclickphotography@gmail.com


7 comments:

  1. fadhelhakim

    pengajaran/moral of the story:
    -sentiasa berterus terang(hehehe)
    -langgar balik si pemabuk itu
    -bekas ais mase picnic x return lagik
    -saiz 2.5 akan dikecilkan sehingga
    1.5

    p/s:semoga berjaya di taun hadapan

     
  2. Mizi Hamir

    hahahaha..mmg pedas tp bekesan di sanubari kata2 mu phel..,tq for your concern..lelagi tang bekas ais..kekeke..cam biasa la..aku kan seorang pelupa..tiada niat utk menggunakan sbb mmg x guna pun..kekeke..ingat kan aku..,tq for ur wish too..gud luck to u too bro

     
  3. Effiz

    Pengalaman pahit manis mengajar kau lebih MATANG membuat keputusan..:)..
    HeyHooo..my partner..

     
  4. Oxygen-Me

    Salam.. Haha.. Lama tak dengar hikayat dari Bro Mizi.. Hehe.. yeah, pejam celik pejam celik, tahun baru dah nak sampai.. Heh.. Anyway, hope your life with family, friends and loved one akan kekal SWEET.. And, ehem.. Pics makin cun! Jealous! Haha.. Happy New Year 2009 and Selamat Awal Muharam jugak.. =D

     
  5. Mizi Hamir

    --> efiz - tq bro..kata2 mu itu juga bg aku smgt utk truskn hidup yg penuh RANJAU ni..

    --> oxy aka papadom lady!- minggu ni bz sket ngan job & kurang ade ms nk bekarya dan berhikayat..hehe..tq 4 ur wish too!..appreciate it!gambar biasa je..masih belajar..huhuuhu..tq!

    utk partners n frens happy new year!

     
  6. *MiLLyMe*

    bee!~ aka rumput?..hehehe...gambar u tak lawa la...perbaiki lagi mutu k. =P~ asyik sume je puji..biar bunga kritik lak.

     
  7. Mizi Hamir

    hehehe..kritikan membina!tq darl!kritik lg tau!!ur my pengkritik tetap!dun woryy i x geget u dh!rumput?naper rumput?:b:)

     

Post a Comment